(Accepter og luk) Cookie- og privatlivspolitik 

→ PLAKATER → Plakater og atter plakater til salg - Mode-plakater

No products at this time.

Plakater - historien bag
 

Plakater til salg > hvis du mangler flotte plakater eller malerier kan du med fordel købe dem her > Køb din plakater her.


"Moulin Rouge - La Goulue"
Toulouse-Lautrec, 1891
 

Plakat til Holzer mode Store
 

Office of War Information. Bureau of Special Services. 1943)


Introduktion til plakater


Ifølge den franske historiker Max Gallo, "for over to hundrede år har plakater været vist på offentlige steder over hele verden. Visuelt slående, er de blevet designet til at tiltrække sig opmærksomhed fra forbipasserende, hvilket gør os opmærksomme på et politisk synspunkt, lokke os til at deltage i specifikke begivenheder, eller tilskynde os til at købe et bestemt produkt eller service. "[3] den moderne plakat, som vi kender det, men går tilbage til midten af ​​det nittende århundrede, hvor flere separate, men forbundne ændringer tog placere. Først tryksager perfektioneret farve litografi og gjort masseproduktion af mulige store og billige billeder. For det andet blev regeringens censur af offentlige rum i lande som Frankrig ophævet. Og endelig annoncører begyndte at markedsføre masseproducerede forbrugsgoder til en voksende befolkning i byområder. [4]


"I lidt mere end hundrede år", skriver plakat ekspert John Barnicoat, "det er kommet for at blive anerkendt som en vital kunstform, tiltrækker kunstnere på alle niveauer, fra malere som Toulouse-Lautrec og Mucha til teater og kommercielle designere." [5] de har varieret i stilarter fra Art Nouveau, symbolismen, kubisme, og Art Deco til den mere formelle Bauhaus og ofte usammenhængende hippie plakater af 1960'erne.


Masseproduktion
Plakater, i form af skilte og posteret regninger, har været brugt siden tidernes, primært til reklame og annonceringer. Rent tekstmæssige plakater har en lang historie: de annonceres skuespil af Shakespeare og gjort borgerne opmærksom på regeringens proklamationer i århundreder. Men den store revolution i plakater var udviklingen af ​​trykteknikker, der er tilladt efter billige masseproduktion og udskrivning, herunder især den teknik litografi, som blev opfundet i 1796 af den tyske Alois Senefelder. Opfindelsen af ​​litografi blev hurtigt efterfulgt af chromolithography, hvilket gav mulighed for masse udgaver af plakater illustreret i livlige farver, der skal udskrives.
Udvikling kunstform


Af 1890'erne, havde teknikken spredt over hele Europa. En række bemærkes franske kunstnere skabte plakat kunst i denne periode, først og fremmest blandt dem Henri de Toulouse-Lautrec, Jules Chéret, Eugène Grasset, Adolphe Willette, Pierre Bonnard, Louis Anguetin, Georges de Feure og Henri-Gabriel Ibels. [6] Chéret anses for at være "far" af reklame plakater. Han var en blyant kunstner og en scene dekoratør, der grundlagde en lille litografi kontor i Paris i 1866. Han brugte slående tegn, kontrast og lyse farver, og skabt over 1000 annoncer, primært til udstillinger, teatre og produkter. Industrien tiltrak snart tjeneste mange håbefulde malere, der er nødvendige for en indtægtskilde at forsørge sig selv.


Chéret udviklet en ny litografisk teknik, der passede bedre behov annoncører: han tilføjet en masse mere farve, som sammen med innovative typografi, afsmeltet plakaten meget mere udtryksfuld. Ikke overraskende er Chéret siges at have indført sex i reklamer eller i det mindste, at have udnyttet den feminine image som en reklame trick. I modsætning til de tidligere malet af Toulouse-Lautrec, Chéret s griner og provokerende feminine tal, ofte kaldet "chérettes," betød en ny opfattelse af kunst som værende af service til reklamer.


Plakater snart forvandlet færdselsårer i Paris, hvilket gør gaderne i hvad man nutidige kaldes "den fattige mands billedgalleri." [7] Deres kommercielle succes var sådan, at nogle fine kunstnere tog plakat design for alvor. Nogle af disse kunstnere var, ligesom Alphonse Mucha, i stor efterspørgsel og teater stjerner personligt udvalgt deres egen favorit kunstner at gøre plakaten til en kommende præstation. Populariteten af ​​plakatkunst var sådan, at i 1884 en stor udstilling blev afholdt i Paris.

 

Golden alder af plakaten


Af 1890'erne, plakatkunst havde udbredt brug i andre dele af Europa, reklame alt fra cykler til tyrefægtning. Ved udgangen af ​​det 19. århundrede, i løbet af en æra kendt som art nouveau, den stående af plakaten som en alvorlig kunstform blev rejst yderligere. Mellem 1895 og 1900, Jules Chéret skabte Maitres de l'Affiche (mestre Plakat) serie, der blev ikke kun en kommerciel succes, men ses nu som en vigtig historisk publikation. Alphonse Mucha og Eugène Grasset var også indflydelsesrige plakat designere i denne generation, der er kendt for deres Art Nouveau stil og stiliserede figurer, især for kvinder. Annonce plakater blev en særlig type grafisk kunst i den moderne tidsalder. Plakat kunstnere som Théophile Steinlen, Albert Guillaume, Leonetto Cappiello, Henri Thiriet og andre blev vigtige tal for deres dag, deres kunstart overført til magasiner for reklame samt for social og politisk kommentar .. Faktisk som design historiker Elizabeth Guffey noter "Så store, farverige plakater begyndte at lede de rum af offentlige gader, markeder og pladser, formatet selv tog på en borgerlig respektabilitet aldrig gives til victorianske løbesedler." [8]
I USA, plakater undergik en lidt anden evolution. Af 1850'erne, fremkomsten af ​​omrejsende cirkus bragt farverige plakater til at fortælle borgerne, at et karneval blev der kommer til byen. Mens mange af disse plakater var smukt trykt, den tidligste var masseproduceret træsnit; denne teknik, samt emnet, overfyldt stil, og lyse farver, ofte blev hånet af samtidige kritikere. Som kromosomerne-litografi begyndte at omforme europæiske plakater, begyndte amerikanske kunstnere at tage mediet mere alvorligt. Faktisk med arbejde designere som Edward Penfield eller Will Bradley fik et publikum i Europa samt Amerika.
Tilbagegang og genopståen


Udfordret af nyere former for reklame, plakaten som en kommunikativ form, begyndte at falde efter Første Verdenskrig. Civic grupper havde længe angrebet plakaten begrundelse, at formen gjort offentlige rum grim. Men den virkelige trussel mod plakater kom fra nyere former for reklame. Masse-market magasiner, radio og senere tv og bill-boards alle skåret i annoncørens marketing budgetter. Mens plakater fortsat skal foretages, og annonceres produkter, blev de ikke længere betragtes som en primær form for reklame. Flere og flere, plakater formål flyttet mod politiske og dekorative anvendelser.


Faktisk i midten af ​​1960'erne, blev plakater genfødt som del af en bredere counter-kulturelle skift. I 1968 plakaten dille blev beskrevet som "halvvejs mellem en forbipasserende mode og en form for massehysteri." [9] Nogle gange kaldes en "anden guldalder" eller "postermania" [10] men denne genopblussen af ​​popularitet oplevede plakater bruges som dekoration og selvudfoldelse så meget som offentlig protest eller reklame.


Kommercielle anvendelser


Af 1890'erne, plakatkunst havde udbredt brug i andre dele af Europa, reklame alt fra cykler til tyrefægtning. Mange plakater har haft stor kunstnerisk værdi. Disse omfatter plakater reklame forbrugerprodukter og underholdning, men også begivenheder som verdens Messer og Colonial udstillinger.


Politiske anvendelser af plakater


Hvis du mangler malerier kan du med fordel køb dem hos galleri mynewart.dk 

En indrammet plakat viser den nationale motto USA, "In God We Trust", i en New Philadelphia High School klasseværelse.


Andre tider med stor uro også produceret store plakater. Den første udbredte anvendelse af illustrerede plakater til politiske formål opstod under første verdenskrig. Krig bond drev og rekruttering plakater hurtigt erstattet kommercielle reklamer. Tysk grafiske designere, som havde banebrydende den enkle Sachplakat stil i årene op til krigen, anvendt deres talenter til krigsindsatsen. Kunstnere arbejder for den allierede sag også gjort over deres kunst i krigstid, så godt.


I 1960'erne oplevede den stigende popkunst og protestbevægelser i hele Vesten; begge gjort stor brug af plakater og bidrog til brugerens revitalisering på dette tidspunkt. Måske den mest anerkendte plakater blev dem, der produceres af franske studerende i løbet af de såkaldte "EVENEMENTS" af maj 1968. I løbet af de 1968 Paris studenteroprøret og i de kommende år, Jim Fitzpatrick s stiliserede plakat af marxistisk revolutionær Che Guevara (baseret på billedet Guerrillero Heroico), blev også et fælles ungdommeligt symbol på oprør.


Efter angrebene den 11. september, i USA, offentlige skoler over hele landet bogført "In God We Trust" indrammede plakater i deres "biblioteker, cafeterier og klasseværelser." Den amerikanske Family Association leveret adskillige 11-by-14-tommer plakater til skolesystemer.

Store plakater

Her skal der der være tekst.

Poster trykning


Mange trykteknikker anvendes til at producere plakater. Mens de fleste plakater er masseproducerede, kan plakater også udskrives i hånden eller i begrænset oplag. De fleste plakater er trykt på den ene side og tomt på bagsiden, jo bedre for anbringelse på en væg eller anden overflade. Pin-up mellemstore plakater er normalt trykt på A3 Standard Silk papir i fuld farve. Ved køb, mest kommercielt tilgængelige plakater ofte rullet op i en cylindrisk rør for at tillade skader-gratis transport. Opsmøgede plakater kan derefter fladtrykt under tryk i flere timer for at genvinde deres oprindelige form.
Det er muligt at bruge plakat skabelse software til at udskrive store plakater på standard hjemmet eller kontoret printere.


Typer af plakat design


Mange plakater, især tidlige plakater, blev brugt til reklame produkter. Plakater fortsat anvendes til dette formål, med plakater reklamefilm, musik (både koncerter og indspillede album), tegneserier og rejsedestinationer er særligt bemærkelsesværdige eksempler.


Propaganda og politiske plakater
 

Tysk propaganda plakat, 1921
Under Første og Anden Verdenskrig, rekruttere plakater blev yderst almindeligt, og mange af dem har varet i den nationale bevidsthed, såsom "Lord Kitchener Ønsker You" plakater fra Det Forenede Kongerige, "Uncle Sam ønsker dig" plakater fra USA, eller de "Loose Lips Sink Ships" plakater [14], der advarede udenlandske spioner. Også i Canada, de var udbredt. [15]
Plakater i krigstid blev også brugt til propagandaformål, overtalelse og motivation, såsom de berømte Rosie the Riveter plakater, der formanede kvindelige arbejdere til at arbejde på fabrikker under Anden Verdenskrig. Sovjetunionen producerede også et væld af propaganda plakater, [16], hvoraf nogle blev ikoniske repræsentationer af Den Store Fædrelandskrig. I løbet af de demokratiske revolutioner i 1989 i Central- og Østeuropa plakaten var meget vigtigt våben i hånden af ​​oppositionen. Brave trykte og håndlavede politiske plakater optrådte på Berlinmuren, om statuen af ​​St. Wenseslas i Prag og omkring umarkerede grav Imre Nagy i Budapest og den rolle af dem var uundværlig for den demokratiske forandring. Et eksempel på en indflydelsesrig politisk plakat er Shepard Fairey er Barack Obama "HOPE" plakat.


Filmplakater
 

Litografi plakat for Ranch 10, en vestlig-tema spil af Harry Meredith som åbnede i New York i august 1882


Uddybende artikel: Filmplakat


Filmindustrien opdagede hurtigt, at farvestrålende plakater var en nem måde at sælge deres billeder. I dag er plakater produceret til de fleste større film, og indsamling af filmplakater er blevet en stor hobby. Pladen Prisen for en plakat blev sat den 15. november 2005, da US $ 690,000 blev betalt for en plakat af Fritz Langs 1927 film Metropolis fra Reel Poster Gallery i London. [17] Andre tidlige horror og science fiction plakater er kendt for at bringe enorme priser samt, med et eksempel fra The Mummy realisere $ 452,000 i en 1997 Sotheby auktion, og plakater fra både The Black Cat og Bride of Frankenstein sælger for $ 334,600 i forskellige Heritage Auktioner. 1931 Frankenstein 6-ark plakat, hvoraf kun 1 kopi vides at eksistere, anses for at være den mest værdifulde filmplakat i verden.


Rejser plakater


Plakat reklame eller at foreslå en rejse destination, eller blot kunstnerisk formulere et sted er blevet foretaget. Et eksempel er Beach Town Plakater serie, en samling af art deco rejse plakater af amerikanske badebyer, der refererer til reklame stil i 1920'erne og 1930'erne.


Railway plakater


I de tidlige dage af damp jernbaner i Storbritannien, de forskellige jernbaneselskaber annonceret deres ruter og tjenester på simple trykte ark. Af 1850'erne, med stigende konkurrence og forbedringer i printteknologi, billedlige designs blev inkorporeret i deres reklame plakater. Anvendelsen af ​​grafiske kunstnere begyndte at påvirke udformningen af ​​den billedlige plakat. I 1905, London og North Western Railway (LNWR) bestilt Norman Wilkinson til at producere billeder til en ny landskab plakat, reklame deres jernbane / damp pakke link til Irland. I 1908, for Great Northern Railway (GNR), John Hassall produceret det berømte billede af "Jolly Fisherman" med "Skegness er så Afstivningselementer" slogan. Udviklingen af ​​denne kommercielle kunstform i hele første halvdel af det 20. århundrede afspejlede ændringerne i det britiske samfund, sammen med de skiftende stilarter af kunst, arkitektur og mode samt skiftende mønstre af holidaymaking.

 

Begivenheder plakater
 

Begivenhed plakat, 2005
 

Udskiftning af en reklame plakat i London ved hjælp af en antenne arbejde platform.
Plakater reklame begivenheder er blevet almindelige. Enhver form for offentlig begivenhed, fra et rally til en leg, kan annonceres med plakater; et par typer af begivenheder er blevet kendt for deres plakat reklamer.


Boksning plakater


Boksning Plakater blev brugt i og omkring selve sted at annoncere den kommende kamp, ​​dato, billetpriser, og som regel bestod af billeder af hver bokser. Boksning Posters varierer i størrelse og liv, men er normalt ikke mindre end 18x22 inches. I de tidlige dage, få boksning plakater overlevede selve arrangementet og er således blevet et samlerobjekt.


Koncert plakater


Mange koncerter, især rockkoncerter, har specialdesignede plakater, der bruges til annoncering af begivenheden. Disse bliver ofte samlerobjekter så godt.


Band / musik plakater


Plakater, som udstillingsvindue en persons foretrukne kunstner eller musikgruppen er populære i teenagere 'værelser, samt i college dorm værelser og lejligheder. Mange plakater billeder af populære rockbands og kunstnere.


Blacklight plakat


Uddybende artikel: Blacklight plakat
Blacklight plakater er designet til at have en særlig virkning under en blacklight (ultraviolet lys).


Pin-up plakater


Pinup plakater, "Pinups" eller cheesecake plakater er billeder af attraktive kvinder designet til at blive vist, først kommer til popularitet i 1920'erne. Populariteten af ​​sexede pin-up pige plakater har været uregelmæssig i de seneste årtier. Pin-ups såsom Betty Grable og Jane Russell var meget populære med soldater under Anden Verdenskrig, men i meget mindre grad under Vietnamkrigen. Slutningen af ​​1970'erne og ind i begyndelsen af ​​1980'erne var boom år for store plakater af tv skuespillerinder, især Farrah Fawcett og Cheryl Tiegs.


Affirmation plakater
 

Et eksempel på en bekræftelse plakat
Uddybende artikel: Affirmation plakater
Dette refererer til dekorative plakater, der er beregnet til at være motiverende og inspirerende. En populær serie har en sort baggrund, en scene fra naturen, og et ord som "Ledelse" eller "Opportunity". En anden version (normalt indrammet og sammenfiltret) bruger en to-image hologram, der ændrer som beskueren går forbi.

Det maksimale antal tegn er overskredet.

1531/5000

Indtast tekst eller en webadresse til et website, eller oversæt et dokument.

Plakater med citater


Tegneserie plakater


Den genopblussen af ​​tegneserie popularitet i 1960'erne førte til masseproduktion af tegneserie plakater i 1970'erne og fremefter. Disse plakater typisk træk populære figurer i en række forskellige indsatsområder udgør. Det faktum, at tegneserier er et nichemarked betyder, at en given plakat normalt har en mindre oplag end andre genrer af plakaten. Derfor kan ældre plakater være ganske efterspurgt af samlere. Salgsfremmende plakater er normalt distribueret foldet, mens detail plakater er beregnet til boligindretning er rullet.
Uddannelsesmæssige plakater


Forskning plakater og "plakat sessioner”


Uddybende artikel: Poster session
Plakater anvendes i den akademiske verden til at fremme og forklare forskningsarbejde. De er typisk vist ved konferencer, enten som supplement til en snak eller videnskabeligt papir, eller som en publikation. De er af mindre betydning end faktiske artikler, men de kan være en god introduktion til et nyt stykke forskning, før papiret er offentliggjort. De kan betragtes som grå litteratur. Poster præsentationer ofte ikke peer-reviewed, men kan i stedet indsendes, hvilket betyder, at så mange som kan passe, vil blive accepteret.
Klasseværelse plakater


Plakater er en standardfunktion i klasseværelser i hele verden. En typisk skole i Nordamerika vil vise en lang, herunder: reklame tie-ins (fx en historisk film er relevant for et aktuelt emne for undersøgelse); alfabet og grammatik; talforståelse og videnskabelige tabeller; sikkerhed og andre anvisninger; kunst og displays af de studerende.

Plakater til firmaet

Her skal der være tekst.

Poster trykning


Mange trykteknikker anvendes til at producere plakater. Mens de fleste plakater er masseproducerede, kan plakater også udskrives i hånden eller i begrænset oplag. De fleste plakater er trykt på den ene side og tomt på bagsiden, jo bedre for anbringelse på en væg eller anden overflade. Pin-up mellemstore plakater er normalt trykt på A3 Standard Silk papir i fuld farve. Ved køb, mest kommercielt tilgængelige plakater ofte rullet op i en cylindrisk rør for at tillade skader-gratis transport. Opsmøgede plakater kan derefter fladtrykt under tryk i flere timer for at genvinde deres oprindelige form.
Det er muligt at bruge plakat skabelse software til at udskrive store plakater på standard hjemmet eller kontoret printere.


Typer af plakat design


Mange plakater, især tidlige plakater, blev brugt til reklame produkter. Plakater fortsat anvendes til dette formål, med plakater reklamefilm, musik (både koncerter og indspillede album), tegneserier og rejsedestinationer er særligt bemærkelsesværdige eksempler.


Propaganda og politiske plakater
 



Tysk propaganda plakat, 1921
Under Første og Anden Verdenskrig, rekruttere plakater blev yderst almindeligt, og mange af dem har varet i den nationale bevidsthed, såsom "Lord Kitchener Ønsker You" plakater fra Det Forenede Kongerige, "Uncle Sam ønsker dig" plakater fra USA, eller de "Loose Lips Sink Ships" plakater [14], der advarede udenlandske spioner. Også i Canada, de var udbredt. [15]
Plakater i krigstid blev også brugt til propagandaformål, overtalelse og motivation, såsom de berømte Rosie the Riveter plakater, der formanede kvindelige arbejdere til at arbejde på fabrikker under Anden Verdenskrig. Sovjetunionen producerede også et væld af propaganda plakater, [16], hvoraf nogle blev ikoniske repræsentationer af Den Store Fædrelandskrig. I løbet af de demokratiske revolutioner i 1989 i Central- og Østeuropa plakaten var meget vigtigt våben i hånden af ​​oppositionen. Brave trykte og håndlavede politiske plakater optrådte på Berlinmuren, om statuen af ​​St. Wenseslas i Prag og omkring umarkerede grav Imre Nagy i Budapest og den rolle af dem var uundværlig for den demokratiske forandring. Et eksempel på en indflydelsesrig politisk plakat er Shepard Fairey er Barack Obama "HOPE" plakat.


Filmplakater
 


Litografi plakat for Ranch 10, en vestlig-tema spil af Harry Meredith som åbnede i New York i august 1882


Uddybende artikel: Filmplakat


Filmindustrien opdagede hurtigt, at farvestrålende plakater var en nem måde at sælge deres billeder. I dag er plakater produceret til de fleste større film, og indsamling af filmplakater er blevet en stor hobby. Pladen Prisen for en plakat blev sat den 15. november 2005, da US $ 690,000 blev betalt for en plakat af Fritz Langs 1927 film Metropolis fra Reel Poster Gallery i London. [17] Andre tidlige horror og science fiction plakater er kendt for at bringe enorme priser samt, med et eksempel fra The Mummy realisere $ 452,000 i en 1997 Sotheby auktion, og plakater fra både The Black Cat og Bride of Frankenstein sælger for $ 334,600 i forskellige Heritage Auktioner. 1931 Frankenstein 6-ark plakat, hvoraf kun 1 kopi vides at eksistere, anses for at være den mest værdifulde filmplakat i verden.


Rejser plakater


Plakat reklame eller at foreslå en rejse destination, eller blot kunstnerisk formulere et sted er blevet foretaget. Et eksempel er Beach Town Plakater serie, en samling af art deco rejse plakater af amerikanske badebyer, der refererer til reklame stil i 1920'erne og 1930'erne.


Railway plakater


I de tidlige dage af damp jernbaner i Storbritannien, de forskellige jernbaneselskaber annonceret deres ruter og tjenester på simple trykte ark. Af 1850'erne, med stigende konkurrence og forbedringer i printteknologi, billedlige designs blev inkorporeret i deres reklame plakater. Anvendelsen af ​​grafiske kunstnere begyndte at påvirke udformningen af ​​den billedlige plakat. I 1905, London og North Western Railway (LNWR) bestilt Norman Wilkinson til at producere billeder til en ny landskab plakat, reklame deres jernbane / damp pakke link til Irland. I 1908, for Great Northern Railway (GNR), John Hassall produceret det berømte billede af "Jolly Fisherman" med "Skegness er så Afstivningselementer" slogan. Udviklingen af ​​denne kommercielle kunstform i hele første halvdel af det 20. århundrede afspejlede ændringerne i det britiske samfund, sammen med de skiftende stilarter af kunst, arkitektur og mode samt skiftende mønstre af holidaymaking.

 

Begivenheder plakater
 

Begivenhed plakat, 2005
 

Udskiftning af en reklame plakat i London ved hjælp af en antenne arbejde platform.
Plakater reklame begivenheder er blevet almindelige. Enhver form for offentlig begivenhed, fra et rally til en leg, kan annonceres med plakater; et par typer af begivenheder er blevet kendt for deres plakat reklamer.


Boksning plakater


Boksning Plakater blev brugt i og omkring selve sted at annoncere den kommende kamp, ​​dato, billetpriser, og som regel bestod af billeder af hver bokser. Boksning Posters varierer i størrelse og liv, men er normalt ikke mindre end 18x22 inches. I de tidlige dage, få boksning plakater overlevede selve arrangementet og er således blevet et samlerobjekt.


Koncert plakater


Mange koncerter, især rockkoncerter, har specialdesignede plakater, der bruges til annoncering af begivenheden. Disse bliver ofte samlerobjekter så godt.


Band / musik plakater

Plakater online


Plakater, som udstillingsvindue en persons foretrukne kunstner eller musikgruppen er populære i teenagere 'værelser, samt i college dorm værelser og lejligheder. Mange plakater billeder af populære rockbands og kunstnere.


Blacklight plakat


Uddybende artikel: Blacklight plakat
Blacklight plakater er designet til at have en særlig virkning under en blacklight (ultraviolet lys).


Pin-up plakater


Pinup plakater, "Pinups" eller cheesecake plakater er billeder af attraktive kvinder designet til at blive vist, først kommer til popularitet i 1920'erne. Populariteten af ​​sexede pin-up pige plakater har været uregelmæssig i de seneste årtier. Pin-ups såsom Betty Grable og Jane Russell var meget populære med soldater under Anden Verdenskrig, men i meget mindre grad under Vietnamkrigen. Slutningen af ​​1970'erne og ind i begyndelsen af ​​1980'erne var boom år for store plakater af tv skuespillerinder, især Farrah Fawcett og Cheryl Tiegs.


Affirmation plakater

 

Et eksempel på en bekræftelse plakat
Uddybende artikel: Affirmation plakater
Dette refererer til dekorative plakater, der er beregnet til at være motiverende og inspirerende. En populær serie har en sort baggrund, en scene fra naturen, og et ord som "Ledelse" eller "Opportunity". En anden version (normalt indrammet og sammenfiltret) bruger en to-image hologram, der ændrer som beskueren går forbi.


Tegneserie plakater


Den genopblussen af ​​tegneserie popularitet i 1960'erne førte til masseproduktion af tegneserie plakater i 1970'erne og fremefter. Disse plakater typisk træk populære figurer i en række forskellige indsatsområder udgør. Det faktum, at tegneserier er et nichemarked betyder, at en given plakat normalt har en mindre oplag end andre genrer af plakaten. Derfor kan ældre plakater være ganske efterspurgt af samlere. Salgsfremmende plakater er normalt distribueret foldet, mens detail plakater er beregnet til boligindretning er rullet.
Uddannelsesmæssige plakater


Forskning plakater og "plakat sessioner”


Uddybende artikel: Poster session
Plakater anvendes i den akademiske verden til at fremme og forklare forskningsarbejde. De er typisk vist ved konferencer, enten som supplement til en snak eller videnskabeligt papir, eller som en publikation. De er af mindre betydning end faktiske artikler, men de kan være en god introduktion til et nyt stykke forskning, før papiret er offentliggjort. De kan betragtes som grå litteratur. Poster præsentationer ofte ikke peer-reviewed, men kan i stedet indsendes, hvilket betyder, at så mange som kan passe, vil blive accepteret.
Klasseværelse plakater


Plakater er en standardfunktion i klasseværelser i hele verden. En typisk skole i Nordamerika vil vise en lang, herunder: reklame tie-ins (fx en historisk film er relevant for et aktuelt emne for undersøgelse); alfabet og grammatik; talforståelse og videnskabelige tabeller; sikkerhed og andre anvisninger; kunst og displays af de studerende.

Følg os på Facebook